Tuesday, August 17, 2010

Venez m'aider! Help me w/ French.?

I was going around youtube, looking for classic French recipes... Unfortunately, I came across one where they were skinning a rabbit. In any case, the video has a beautiful song at the beginning and at the end. I really want to know the name of the song. I asked the question to person who posted the video, but she hasn't logged in for three weeks. I really need to work on my French.





Here's the link: http://youtube.com/watch?v=Avm9nVEOAcA





I could barely make it out. Must be something about liking walking to her house? There is a lot of filling in the blanks.


Dire adore sa maison... Ma pied dans...a la maison. Je vans dans le fouille?





Would you happen to know the name of the song? Or the lyrics? Maybe transcribe the lyrics so I could search it myself? Merci mes amies!

Venez m'aider! Help me w/ French.?
This song is titled "Dans le Dos" by Alexandre Kinn.





You can hear it at the link below:


http://music.download.com/3606-8643_32-0...





Or, try downloading it from LimeWire.





The song is about a hitchiker, a traveller who carries his whole life in his bag on his back.





On his (the) back - dans le dos





Here are the lyrics:





Dans Le Dos lyrics


Dire adieu à sa maison , son pays et son nom


Mes deux pieds dans le béton , mon avenir , l’horizon


Encore un jour loin des ruines de Kaboul


Et j’avance dans la foule





(Refrain)


Avec ma vie dans le dos


J’ai ma vie dans le dos


Un air nouveau , comme le E dans l’O





Toute la nuit dans un camion


Un ange passe sur mon front


Tout l’espoir qu’il y a dans mes mains


Et ma vie au bout d’un pont


Encore un jour loin des parfums de Kaboul


Et j’avance dans la foule





Refrain





Je me voyais déjà tout là bas en paix


Plus besoin de se cacher


Pouvoir gagner son pain sans pleurer


Et pourquoi pas rêver





Refrain





Le camion s’est arrêté


Si ma mère me voyait


Dans le noir , je le sais


C’est maintenant ou jamais
Reply:It's called: Dans le dos


By: Alexandre Kinn





Lyrics:


Dire adieu à sa maison , son pays et son nom


Mes deux pieds dans le béton , mon avenir , l’horizon


Encore un jour loin des ruines de Kaboul


Et j’avance dans la foule





Avec ma vie dans le dos


J’ai ma vie dans le dos


Un air nouveau , comme le E dans l’eau





Toute la nuit dans un camion


Un ange passe sur mon front


Tout l’espoir qu’il y a dans mes mains


Et ma vie au bout d’un pont


Encore un jour loin des parfums de Kaboul


Et j’avance dans la foule





Je me voyais déjà tout là bas en paix


Plus besoin de se cacher


Pouvoir gagner son pain sans pleurer


Et pourquoi pas rêver








Le camion s’est arrêté


Si ma mère me voyait


Dans le noir , je le sais


C’est maintenant ou jamais





(if you want me to translate it, just add that in your details) :)

alstroemeria

No comments:

Post a Comment